torsdag 11 februari 2010

Mat + Njutning

Ibland tänker jag på härliga matupplevelser som jag har haft i mitt liv. En av mina bästa var en dag i Spanien tillsammans med en familj ute på landet i Huelva i södra Spanien. Jag och Guadalupe småpratade
Barnen lekte
Medan maten tillagades av den här mannen. Han har bott på landet hela sitt liv och jobbat som skogsvaktare. Han kan inte läsa eller räkna, men kan allt om naturen runt omkring honom.
Bilderna är tagna av Andonio till vänster. Jag tycker de är fantastiska.
Först gjorde vi upp en eld
Sedan hämtades färsk sparris från trädgården
När elden blivit kol rostades brödskivor så att det blev alldeles knapriga
Ovanpå dem lade vi sedan otroligt god olivolja, lite vitlök som vi gnuggade över
Och grillade sardiner
Det var helt sjuuukt gott!

Lite senare var det dags för flamenco-sång. Ana är den bästa!
Miguel
Åh, vad jag njöt. Det kändes som jag var med i ett avsnitt av ”Solens mat”
Och till efterrätt åt vi solmogna apelsiner.

3 kommentarer:

  1. Darling!

    Sååå underbart... Förstår din njutning, vi är så lika du och jag! :)

    Kram! ulrica

    SvaraRadera
  2. Ja, de är vi gulle...;) PUSS på dig fina!!!

    SvaraRadera
  3. Direkt när jag började läsa tänkte jag på solens mat, sen skrev du det själv:)/ Å

    SvaraRadera