söndag 14 februari 2010

Ha en mysig alla hjärtans dag!

Här kommer några kloka ord från Bob Hansson bok: Kärlek, hur fan gör man?

”Det livet som nästan alla människor vill ha är att bryta sitt ego mot någon väldigt nära. Kärlek är ju alternativet till egoism.”

”Kärleken är inte blind. Den ser. Jag ser dina fel, och de bränns bort av vår relation, men jag blundar inte. ”

”När förälskelsen glider över till kärlek är det ett himla jobb. Att fatta beslut och avstå från saker. Men det är ju fokus på den andra, när den andra mår bra så mår jag bra.”

”Vi lever i en tid med flest singlar någonsin. Det är lätt att tro att vi tappat tålamodet för allt som inte är gratis, att vi har blivit så himla ego och inte vill binda upp oss. Samtidigt när man träffar någon som lever efter den idén, så behöver man inte lyssna särskilt länge förrän man hittar en längta efter den andra.”

”Kärleken är en primär gåva som inte kan redigeras. Mysteriet måste nog få vara kvar. Det är inte förhandlingsbart i den bemärkelsen att jag skulle ha gjort si eller så istället så skulle allting ha blivit bra. Jag tror det är jätteviktigt att inte redigera för mycket, då blir det lätt fel, för det går inte att förutsäga morgondagen.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar