fredag 19 februari 2010

Ett ställe att andas på

Lite nu och då rymmer jag i väg till Stockholm över en helg
Och bor hos finaste Carro
På Lilla Essingen. Hennes lägenhet är mitt hem i Stockholm och min lägenhet på Åland är hennes weekend-hus och sommarstuga på landet.
Det är så mysigt och hemtrevligt där och på väggarna hänger bilder på vår lilla familj (jag, Heidi, Carro och Samira) bredvid vackra och coola filmstjärnor
i guldramar. Det känns så fint på ett mysigt sätt.
Här ser bilderna lite gråa ut, men helgen brukar innehålla alla andra färger än grått. Hela vistelsen brukar kännas som en enda lång och härlig frukost
med gott kaffe, söta bakverk och prat i massor.
Då ingenting behöver göras men det finns massvis med saker man vill göra.
Har jag riktigt tur får jag även smutta på ett glas vin tillsammans med finaste Samira och krama min fina Heidi om hon är på besök samtidigt i stan.


1 kommentar:

  1. Jasså nu har du varit till Stocjkholm. Sune och jag var tii Stockholm i onsdags vi var på kryssning med Birka Paradise det var jättetrevligt men vi var inte i land i Stockholm men i satan var vi. Vi åt lunchbuffe med mycket vin och mat, så när vi skulle äta ala carten kl 18 så ändrade vi den till 21.00 det passade oss bättre då åt vi åt skaldjurstallrik med en fl vitt vin och efterätt "lakrispannakotta" jättegott. Ha det bra. Desirees och Roberts familjer far till fjällen på sportlovt till Orsa Gronklitt de hyr en stor stuga tillsammans i backen.
    Stor kram på dig från Moster Gun

    SvaraRadera